Traductor

dimarts, 1 de desembre del 2009

FC Sankt Pauli von 1910



El FC Sankt Pauli von 1910 és un club poliesportiu d'Alemanya situat en el districte Sankt Pauli d'Hamburg. Encara que és especialment conegut pel seu equip de futbol, el club té també seccions de rugbi, futbol americà, beisbol, bitlles, escacs, ciclisme, handbol i tennis de taula. El 2007 el St. Pauli va assolir l'ascens a la 2. Bundesliga després d'acabar 1r en la Regionalliga Nord.

Primers anys
El club es va fundar el 1899 com un grup informal d'entusiastes del futbol dintre de la Hamburg-St. Pauli Turn-Verein 1862. Aquest equip no va jugar el seu primer partit fins a 1907. Oficialment establert el 15 de maig de 1910, el club va jugar com a "St Pauli TV" en la Kreisliga Groß-Hamburg (Alsterkreis) fins al 1924 quan es va formar per una altra banda un equip de futbol anomenat FC St. Pauli.
L'equip va jugar com un amateur fins a la creació del primer equip en 1934 en el límit de la Gauliga Nordmark, sent un dels setze equips creats en la reorganització del futbol alemany que va ocorreguda durant el Tercer Reich. Immediatament van ser relegats, però van tornar a ser protagonistes el 1936. Relegat altra vegada el 1940, el St Pauli reapareixeria en l'Hamburg Gauliga el 1942, on jugaria fins al final de la Segona Guerra Mundial.

El futbol de la postguerra
Després de la guerra, el club va tornar a jugar en la Oberliga Nord el 1947. Una gran participació en la temporada 1947-48, en la qual va finalitzar en el 2º lloc, va dur al St Pauli a la seva primera participació important en el Campionat Nacional. L'equip va avançar fins a les semifinals on van ser eliminats al caure per 2 a 3 davant els eventuals campions, el 1. FC Nürnberg. El club va seguir jugant bé durant els primers anys 50, però era incapaç d'arribar a a rivals com el Hamburg SV, acabant en el segon lloc en cinc de les set següents temporades i sortint en les primeres rondes en cadascuna de les seves aparicions en el Campionat Nacional des de 1949 a 1951. En l'última meitat de la dècada i a principis dels anys 60, el St. Pauli va vèncer a rivals com el Werder Bremen i el VfL Osnabrück, però era incapaç de superar el quart lloc.

La lluita per la promoció a la Bundesliga
El 1963, la Bundesliga, la nova lliga professional de primera divisió d'Alemanya Occidental, va ser formada. Equips com l'Hamburg, el Werder Bremen o l'Eintracht Braunschweig es van unir a la lliga després d'acabar en els primers llocs de la Oberliga Nord, mentre que el St. Pauli es va situar a la segona divisió (Regionalliga Nord).
L'èxit de la Bundesliga i el creixement del futbol professional a Alemanya Occidental va conduir a la formació de la 2. Bundesliga el 1974. El St. Pauli formava part de la nova lliga i el 1977 finalment va ascendir a la primera divisió de la Bundesliga en virtut del seu primer lloc. L'equip, però, va descendir la temporada següent.
La tornada del club a la 2. Bundesliga va ser també efímera. Prop de la fallida de 1979 se li va negar la llicència per a la temporada següent i van ser enviats a la Oberliga Nord (III Divisió). L'empenta esportiva de 1981 i 1983 no va ser acompanyada per una bona salut financera. El 1984, el club va recuperar la categoria a la 2. Bundesliga per davant de la secció amateur del Werder Bremen que en realitat havia acabat dos punts per davant del St. Pauli, però no podien jugar la promoció.

St. Pauli i el fenomen Kult
Eren mitjans dels anys 1980 quan el St. Pauli va començar la transició d'un club tradicional en un club de culte. El club va canviar la ubicació dels seus terrenys per uns en el moll de St. Pauli, prop d'Hamburg Reeperbahn. El centre de la vida nocturna de la ciutat i el seu barri xinès estaven aquí. De manera espontània van sorgir les ideologies comunistes i socialistes pels quals s'inclina el club i l'atmosfera dels seus partits.
Els seguidors van adoptar el crani amb ossos creuats com el seu propi emblema no oficial. El St. Pauli va ser el primer equip d'Alemanya a prohibir oficialment la dreta política i activitats nacionalistes en una època que el feixisme inspirava vandalisme en el futbol. En 1981, l'equip tenia una mitjana de només 1.600 espectadors: abans de finals dels anys 90 aquesta mitjana va augmentar a 20.000 espectadors per partit.
El St. Pauli va començar un període de pujades i baixades que el van fer ascendir i descendir de la Bundesliga diverses vegades durant una dotzena d'anys. Van tornar a la Bundesliga el 1988 per estar-s'hi tres anys, més tard va estar dues temporades a segona, el 1995.

En el nou mil·lenni
La seva temporada més recent en la Bundesliga va ser la 2001-02.
Aquesta aventura gairebé va dur a la fallida al club que va haver de portar a terme iniciatives anomenades "Retteraktion" per a liquidar el seu deute. Es van imprimir samarretes amb la imatge del club envoltada per la paraula "Retter" (salvador) i se'n van vendre més de 140.000 exemplars en tan sols 6 setmanes. També es va organitzar un partit benèfic contra el Bayern Munich per a intentar rescatar al club i sanejar-lo econòmicament.
El club també ha estat actiu en accions benèfiques i humanitàries. El 2005 el club, l'equip i els seguidors van iniciar la campanya Viu amb aigua de Sankt Pauli, amb la qual es van reunir diners per a dispensadores d'aigua per a escoles de Cuba.
Durant la temporada 2005-06, l'equip va gaudir d'un èxit sense precedents en la DFB Pokal, vencent el Wacker Burghausen, el Bochum i el Hertha Berlín i, en els quarts de final el dia 25 de gener de 2006, el Werder Bremen per 3-1 en un Millerntor-Stadion ple, aconseguint un lloc en les semifinals de la DFB Pokal. Amb els triomfs el club van aconseguir ingressar aproximadament 1 milió d'euros en concepte de drets de TV i patrocinis. Després de les seves victòries en la DFB Pokal, el club també va llançar una nova línia de samarretes amb el lema Wir sind Pokal (Som la Copa), després el diari Bild va posar en un titular Wir sind Papst (Som el Papa).
El St. Pauli va ser eliminat de la copa al caure davant el Bayern Munich el 12 d'abril per 3-0 amb un gol d'Owen Hargreaves i dos de Claudio Pizarro.
Després de l'èxit aconseguit en la temporada 2006/2007 en la Regionalliga Nord (en la qual va finalitzar 1r), l'equip va ascendir a la 2. Bundesliga.

Seguidors
El FC. St Pauli gaudeix de certa fama pel caràcter d'inclinació esquerrana dels seus seguidors: la major part dels aficionats de l'equip es defineixen com a antiracistes, antifeixistes i antisexistes, i això, en alguna ocasió els ha portat problemes amb neo-nazis i hooligans. L'organització té una postura oberta contra el racisme, el feixisme, el sexisme, i l'homofòbia i ha incorporat aquesta posició en la seva constitució. Els partidaris de l'equip tradicionalment participen en manifestacions en el districte de St. Pauli, incloent aquells sobre l'allotjament de baixos ingressos com el Hafenstraßi i Bambule. El centre d'activitat dels fans és el Fanladen St. Pauli.

Un dels màxims orgulls del club és tenir el nombre més gran d'admiradores en tot el futbol alemany. El 2002, la publicitat per a la revista d'homes Maxim va ser retirada de l'estadi en resposta a protestes de seguidores sobre les pintures sexistes de dones en els anuncis.
El St. Pauli és també un símbol mundial per al punk i les subcultures relacionades. El logotip no oficial i els jerseis marrons i blancs de l'equip sovint eren duts per artistes internacionals com Asian Dub Foundation. Turbonegro va gravar una versió especial de la seva cançó "Vaig aconseguir l'Erecció" amb la lletra adaptada en alemany per al St. Pauli. Bad Religion va jugar un partit de caritat contra el tercer equip del St. Pauli el 2000. El presentador KMFDM i el natural d'Hamburg Sascha Konietzko. Un dels partidaris més notables és Andrew Eldritch, el líder de la banda The Sisters of Mercy. De la seva última gira, Sisters Bite The Silver Bullet el 2006, Eldritch va dur la famosa camisa Totenkopf. Músics alemanys: Fettes Brot, Die Ärzte, el cantant Bela B, Kettcar, Tomte i moltes altres bandes són seguidors reconeguts del St. Pauli.
Els partits del St. Pauli en el Millerntor-Stadion tenen una mitjana d'assistència major que qualsevol altre equip de tercera divisió alemanya, i sovint excedeixen assistències d'equips de segona divisió. Un estudi recent va estimar que l'equip té aproximadament 11 milions d'admiradors a tot arreu d'Alemanya. Hi ha aproximadament 200 clubs de fans certificats, molts d'ells de fora d'Alemanya.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada